Конкуренція — це природний процес ринку. Вона проявляється у пошуку не лише клієнтів, але й хороших кадрів. Саме від якісно підібраної команди залежить успіх SMM агенції послуг. Всі знають, що компанія має працювати у двох напрямах: external-маркетинг, спрямований на залучення та утримання клієнтів, та internal-маркетинг, що фокусується на залученні та утриманні співробітників.

Digital-ринок у цьому питанні анітрохи не відрізняється. Тут також цінують тямущих фахівців.Але як побудувати employer branding і зробити так, щоб круті співробітники не тільки приходили до вас, але й залишалися більше ніж на рік? Сьогодні Sasquatch Digitlal розповість про те, як агенції стати роботодавцем мрії. Поїхали!

ЛЮБОВ ДО РОБОТИ 24/7

Важко досягти успіху, якщо працівники не горять роботою. І це застосовується скрізь: чи це виробництво, видавництво чи диджитал-агенція Київ. У нашій сфері це особливо помітно. Любов до проєкту = успіх проєкту. Якщо в команді агенції немає гордості за власний продукт, пиши пропало.

Як зрозуміти, що співробітники агенції пишаються своєю роботою? Тут можна звернути увагу на особу людини — соціальні мережі. Якщо спеціалісту зносить дах від того, що він робить, він розповість про це. У нього в дописах згадані улюблені кейси, він лайкає новини компанії, поширює публікації про пошук фахівців, залишає відгуки про улюблену агенцію у Facebook та Google. І якщо фотографій із позначками рідного офісу не більше, ніж із котом Сьомою, то принаймні вони є. Відразу видно, що робота — це не лише 8 годин на день, а кохання 24/7.

Але якщо за 20 співробітниках у штаті в позначках Instagram-сторінки за 5 років зібралося лише 20 фото, значить, в агенції все не так добре. Офіс із євроремонтом — і особливо показувати там нема чого.

ДОБРЕ ТАМ, ДЕ ДОБРЕ

Жодна людина довго не пропрацює у важкій атмосфері. І як ти не радій високій зарплаті та читай позитивні мантри — все одно в такий офіс йти не хочеться. Звичайно, можна це завдання звалити на офіс-менеджера, але стиль більше задає керівник. Ось кілька порад, як круто прокачати колектив.

  • Виявляйте турботу. Нічого краще за це не підкуповує співробітників. Оточіть їх максимальним комфортом: гарні меблі, стильний інтер’єр, кімната відпочинку з бібліотекою і, звичайно ж, печиво.
  • Спілкуйтесь. Якщо люди будуть виконувати свою роботу машинально, багато користі не буде. Розповідайте, як справи в компанії, повідомляйте хороші та погані новини, діліться, залучайте їх до процесу, тусуйтеся разом, дізнавайтеся один одного. До локдауну ми в Sasquatch регулярно проводили косплейні п’ятниці та зустрічі з цікавими людьми. Це кльовий привід дізнатися нове та поспілкуватися.
  • Заохочуйте та цікавтеся. Не обов’язково знати, скільки папуг у таргетолога або про те, що дизайнер любить смішні шкарпетки. Але ви повинні розуміти, чим живуть ваші люди. Заохочуйте їх: ми маємо на увазі не лише премії, але й подяку за крутий кейс чи ініціативність у роботі.
  • Дослухайтесь. Головний ресурс компанії — співробітники. Цікавтеся, чи не заважає щось процесу їхньої роботи, розглядайте ситуацію з різних боків.

Це все, звичайно, оптимістично, але не варто забувати, що гарний колектив — це все ж таки не сім’я. На роботі не можуть нескінченно допомагати некомпетентному працівнику, пробачати зальоти та підстрахування. Це команда, де кожен сильний у своїй сфері. Водночас «гравці» проводять багато часу, підтримують одне одного, йдуть до мети та беруть відповідальність за свої вчинки.

ПРОКАЧУВАННЯ СКІЛІВ

Успіх — це постійний розвиток. Ми знаємо це краще за інших, адже в просуванні у соціальних мережах тренди швидко змінюються, отже, те, що вчора приносило круті результати, сьогодні може вже не працювати. Тому прокачування навичок співробітників — обов’язкова тема у хорошій агенції. Ми знаємо, де отримати найякісніші та найактуальніші знання: Bazilik, Laba, КАМА, Platfor.ma, курси від Setters — все це потрібно як джуну, так і сеньйору. Тож не скупіться на навчання ваших співробітників.

Ми за те, щоб навички зростали пропорційно обов’язкам, а також за круте заохочення правильної ініціативи.

ПОВАГА КЕРІВНИКА

Відчувати, що тебе чують і слухають, дуже цінно. Особливо це важливо для галузі digital-маркетингу, де кожен співробітник належить до креативної професії та має свою точку зору. Це не означає, що бос зі сльозами розчулення відразу ж візьме всі ваші ідеї. Але вас уважно вислухають та прокоментують вашу пропозицію, навіть якщо ви не маєте рації.

Лідер знає, в чому сильні та слабкі сторони працівника, як він взаємодіє в команді, як поводиться у стресових ситуаціях. Повага керівника — це доручити таке завдання, в якому людина зможе максимально відкритися, блиснути та зробити вогонь.

ПОКАЗУЄМО «БЕКСТЕЙДЖ»

Припустимо, що всі попередні пункти у вас є. Крута атмосфера, передові погляди та цікаві завдання, але як потенційному кандидату дізнатися про вас? Адже треба якось натякнути здобувачеві, що ви створені один для одного. Але що хоче про вас дізнатися потенційний співробітник? Адреса? Список послуг? Склад команди? Новини галузі? Дні народження? Кейси? Так, всього й побільше!

І як це зробити, якщо сайт не оновлювався з 2015-го, в соцмережах рівень публікацій «10 порад, як збільшити KPI», а пошук у Google — сльози. Обов’язковий елемент SMM-агенції Київ мрії — просування власного бренду, що передбачає таке.

  •  Красивий сайт з усією потрібною інформацією: від вашої адреси до кейсів.
  •  Активні соціальні мережі, які показують вашу команду, офіс і дають зрозуміти, у чому ви сильні.
  •  Прояв у медіа, публікації, статті, релізи — все, що виділить вас як профі у своїй ніші, а новим та старим співробітникам дасть привід пишатися агенцією. Ви можете публікуватись на таких тематичних порталах про наш бізнес, як vctr.media, mmr.ua, sostav.ua, cases.media. Не гребуйте паперовими ЗМІ або телевізором: якщо ви профі, то не соромно виступити в ролі експерта і пояснити звичайним користувачам, чим ви займаєтесь, або прокоментувати якусь подію.
  •  Пошук спеціалістів. Можливість заявити про себе, сказати, що ви шукаєте п’ятого дизайнера в штат, і вкотре потрапити на очі потенційним співробітникам. Але важливо не передати куті меду: плинність вам не на руку.
  •  Керівник. Якщо він лідер думок з аудиторією підписників з диджитал-туси, він сам працює як канал залучення співробітників.
  •  Головне підтвердження крутості — успішні кейси! Якісні результати роботи агенції — це те, чим ви можете по праву пишатися і виставляти як приклад. Ефективні кейси роблять лише профі.

Де ще потенційний співробітник може бачити інформацію про вас? Це точки дотику з агентством через:

  •  фестивалі, їхні сайти та дописи у соцмережах;
  •  рейтинги або сайти-відгуки;
  •  e-mail-розсилку;
  •  промо публікацій вашої агенції у Facebook, Instagram або LinkedIn.

НАДІЙНІСТЬ ТА СТАБІЛЬНІСТЬ

Впевненість у завтрашньому дні — ось що таке надійність для співробітників. Вона проявляється у компетентності та цілісності структури, розумінні того, що відбувається у компанії на стратегічному рівні, зафіксованих із роботодавцем трудових відносин.

Керівник дає двосторонній зв’язок, чітко пояснюючи вектор розвитку та зміни у світі бізнесу. Лише тоді у співробітників з’являється відчуття стабільності.

СПІКЕРИ КОМПАНІЇ

Експертність послуг диджитал-агенції проявляється також у кількості спікерів компанії. Якщо співробітників запрошують виступати на конференціях та зльотах — це багато про що говорить. Коли агенція вирощує професіоналів, то у конференціях бере участь не тільки директор, але й співробітники. Принаймні вони мають для цього час, а компанія це заохочує. Розповідайте про це у сторіс, дописах або в короткій нотатці в розділі новин сайту.

Водночас пам’ятайте: надмірна пафосність та закритість — поганий тон, а щирість та відкритість — мастхев. Чим більше хорошого ви говорите про себе, чим більше показуєте бекстейджу, тим швидше притягнете потрібних вам людей.